identyfikacja wizualna

identyfikacja wizualna

Przemyślana identyfikacja wizualna to coś wiecej niż tylko logo i projekt podstawowych materiałów wizerunkowych. TO spójna koncepcja, pokazująca filozofie i treść, której dotyczy.

Marka, ze swoim logo i “sposobem wyglądania” musi być dookreślona na każdym polu i w każdym kontekście. Przy projektowaniu bierzemy loga bierzemy pod uwagę, gdzie i jak zostanie ono użyte, do kogo ma trafić, kogo ma poruszyć. Każda branża ma swoje wyznaczniki i standardy, które dookreślają kierunek.

Spójność i adekwatność
Dobry design nie jest tylko ozdobnikiem. Jego zadaniem jest komunikacja i definiowanie pewnej tożsamości.

System identyfikacji wizualnej jest opisywany w postaci księgi użycia znaku, zawierającej przykładowe zastosowania logotypu, kolorystyki, dopuszczalne i zabronione konfiguracje kolorystyczne, wymagane pole ochronne.

Księga znaku jest związana wyłącznie z logo. Najczęściej opisuje jego konstrukcję, warianty użycia wraz z przykładami prawidłowego i błędnego użycia.

Księga identyfikacji wizualnej jest rozbudowana o wytyczne dotyczące stosowania podstawowych elementów graficznych systemu identyfikacji wizualnej: kolorystyki, typografi, ikonografii, układów treści, motywu przewodniego.  Może zawierać wytyczne dotyczące konkretnych materiałów używanych w komunikacji: drukowanych, marketingowych, wystawienniczych itd.

logo (oraz pozostałych sygnatur i znaków)
kolorystykę
typografię (podstawową i uzupełniającą)
akcydensy (wizytówki, papier firmowy, teczki, koperty itp.)

W zaawansowanych księgach znaku, gdzie wszystkie elementy zostały unormowane zamiesza się poglądowe strony materiałów marketingowych i reklamowych (foldery, broszury, ogłoszenia prasowe itp.). W dobie internetu do ksiąg znaku zagościły banery pod pozycjonowanie, covery dla mediów społecznościowych.

W trosce o dbałość i spójność księga znaku może zawierać projekty:

opakowań (pudełka, etykiety, torby, kartony itp.)
gadżetów firmowych (koszulki, czapki, kubki, długopisy itp.)
systemów wystawienniczych (stoiska, rollupy, itp.)

Logo

Logo i znak firmowy to kluczowe elementy wizuerunku każdej firmy. Bez tego nie ma szans, aby zaistnieć na rynku. Opracowujemy logo i zasady jego użycia, projektujemy spójną szatę graficzną dokumentów firmowych, reklam, katalogów, stron www, oznakowań budynków, gadżetów, itp.

Powiązane posty