Blog

Przemyślana identyfikacja wizualna

Przemyślana identyfikacja wizualna

To coś więcej niż tylko logo i projekt podstawowych materiałów wizerunkowych. To spójna koncepcja, pokazująca filozofie i treść, której dotyczy.

Marka, ze swoim logo i „sposobem wyglądania” musi być dookreślona na każdym polu i w każdym kontekście. Przy projektowaniu bierzemy loga bierzemy pod uwagę, gdzie i jak zostanie ono użyte, do kogo ma trafić, kogo ma poruszyć. Każda branża ma swoje wyznaczniki i standardy, które dookreślają kierunek.

SPÓJNOŚĆ I ADEKWATNOŚĆ
DOBRY DESIGN NIE JEST TYLKO OZDOBNIKIEM.
JEGO ZADANIEM JEST KOMUNIKACJA
I DEFINIOWANIE PEWNEJ TOŻSAMOŚCI.

System identyfikacji wizualnej jest opisywany w postaci księgi użycia znaku, zawierającej przykładowe zastosowania logotypu, kolorystyki, dopuszczalne i zabronione konfiguracje kolorystyczne, wymagane pole ochronne.

KSIĘGA ZNAKU

Księga znaku jest związana wyłącznie z logo. Najczęściej opisuje jego konstrukcję, warianty użycia wraz z przykładami prawidłowego i błędnego użycia.

KSIĘGA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

Księga identyfikacji wizualnej jest rozbudowana o wytyczne dotyczące stosowania podstawowych elementów graficznych systemu identyfikacji wizualnej: kolorystyki, typografi, ikonografii, układów treści, motywu przewodniego.  Może zawierać wytyczne dotyczące konkretnych materiałów używanych w komunikacji: drukowanych, marketingowych, wystawienniczych itd.

  • logo (oraz pozostałych sygnatur i znaków)
  • kolorystykę
  • typografię (podstawową i uzupełniającą)
  • akcydensy (wizytówki, papier firmowy, teczki, koperty itp.)


W zaawansowanych księgach znaku, gdzie wszystkie elementy zostały unormowane zamiesza się poglądowe strony materiałów marketingowych i reklamowych (foldery, broszury, ogłoszenia prasowe itp.). W dobie internetu do ksiąg znaku zagościły banery pod pozycjonowanie, covery dla mediów społecznościowych.

W trosce o dbałość i spójność księga znaku może zawierać projekty:

  • opakowań (pudełka, etykiety, torby, kartony itp.)
  • gadżetów firmowych (koszulki, czapki, kubki, długopisy itp.)
  • systemów wystawienniczych (stoiska, rollupy, itp.)

LOGO

Logo i znak firmowy to kluczowe elementy wizerunku każdej firmy. Bez tego nie ma szans, aby zaistnieć na rynku. Opracowujemy logo i zasady jego użycia, projektujemy spójną szatę graficzną dokumentów firmowych, reklam, katalogów, stron www, oznakowań budynków, gadżetów, itp.

Post tag :

Blog

Zobacz także

Brief agencyjny: klucz do sukcesu Twojej kampanii reklamowej

Brief agencyjny: klucz do sukcesu Twojej…

W dzisiejszym zglobalizowanym świecie skuteczna reklama wymaga nie tylko…

Udana współpraca z agencją reklamową

Udana współpraca z agencją reklamową

Spora część napięcia między klientem a agencją bierze się…

Zarys dziejów reklamy

Zarys dziejów reklamy

Blog Zarys dziejów reklamy Reklama nie jest wynalazkiem ani…