Brief agencyjny: klucz do sukcesu Twojej…
W dzisiejszym zglobalizowanym świecie skuteczna reklama wymaga nie tylko…
Blog
Spora część napięcia między klientem a agencją bierze się z braku zrozumienia punktu widzenia drugiej strony oraz „czekania”.
KLIENT: CHCĘ ZOBACZYĆ WSTĘPNY PROJEKT
AGENCJA: NIE MA PROJEKTU, BO WCIĄŻ CZEKAMY NA MATERIAŁY
KLIENT: PRZECIEŻ WSZYSTKO WAM WYSŁAŁE/AM
Zdarza się, że jakość tekstów czy plików graficznych przesłanych przez klienta nie nadaje się lub jest niewystarczająca, aby stworzyć z nich stronę internetową czy ulotkę w standardzie, na którym zależy klientowi.
Najczęstszy problem to brak logiki i usystematyzowanej struktury treści. Przesłane teksty mimo pozornie dużej ilości liter powtarzają informacje, brakuje im precyzji opisu i zwykle wymagają dalszej obróbki lub ponownego opracowania.
Zdarza się, że przesłane pliki graficzne nie spełniają wymogów technicznych projektu. Brak logotypu w rozszerzeniach adekwatnych do projektu, oznacza to, że – aby zrealizować projekt – logotyp trzeba wykonać od nowa. Jest to dodatkowa praca, z której klient nie zdaje sobie często sprawy i której nie ma w kosztorysie prac.
Co z tym fantem zrobić?
Jako agencja specjalizująca się w tworzeniu treści i budowaniu komunikacji marek porządkujemy przesłane materiały lub stworzymy nowe na podstawie materiałów klienta. Wówczas mowa nie o projekcie graficznym a copywritingu.
Problem we współpracy zaczyna się w momencie, kiedy klient nie jest świadomy braków, nie dostrzega ich lub nie zamierza zlecić poprawy swoich materiałów, uznając, że „wszystko przecież wysłał”.
Jeśli klient nie chce płacić za opracowanie tekstów lub tworzenie od nowa logotypów, po skompletowaniu materiałów, warto postawić sobie krytyczne pytanie:
Lata praktyki i różnych typów współprac, w tym nieidealnych i pełnych spięć, nauczyły nas, żeby rozmowy o projektach zaczynać od treści i jasnego zdefiniowania oczekiwań. Każdy, nawet najbardziej zaawansowany projekt jest do zrealizowania. Kluczowe, żeby wszyscy wiedzieli co i z czego jest do poskładania. Jeśli nie ma wszystkich klocków, to nie da się poskładać budowli. Żeby to zrobić, trzeba je dopiero stworzyć.
Analizujemy istniejące materiały, zapoznajemy się z marką i jej specyfiką. Ustalamy cele i funkcje tworzonego projektu, analizujemy grupę docelową oraz uwzględniamy kanały komunikacji, pod które projektowane będą materiały.
Każdy, kto z nami pracował wie, że tworzeniu marki towarzyszą długie i analityczne rozmowy, podczas których zadajemy przeróżne pytania. Następnie zebraną wiedzę porządkujemy i proponujemy rozwiązania. Nigdy nie pracujemy w oderwaniu od potrzeb, wyobrażeń czy oczekiwań klienta.
MATERIAŁY. Jeśli klient nie ma wystarczającej ilości materiałów, brakuje haseł, opisów lub wymagają one poprawy, piszemy teksty, dobieramy zdjęcia lub robimy nowe.
Ten tryb pracy dotyczy zarówno tworzenia nowej marki, budowania materiałów wizerunkowych, jak i tworzenia folderów czy stron internetowych.
Prototypy i makiety pozwalają uniknąć rozczarowań, pokazując słabe i mocne strony projektowanych materiałów. Zawsze tworzymy prototypy i makiety projektów, które dopracowujemy wspólnie z klientem. Klient uczestniczący w procesie tworzenia ma wgląd w każdą fazę tworzenia oraz ewentualną zmianę kierunku prac.
Na etapie makietowania można po raz kolejny przeanalizować to nad czym pracujemy i zmodyfikować pomysł, żeby lepiej przysłużył się marce. Makiety pozwalają także wyeliminować błędy konstrukcyjne czy projektowe, których często nie widać na zrzutach ekranu czy projekcie.
Realizacja i wdrożenie zaakceptowanych przez klienta prototypów jest uwieńczeniem wnikliwych analiz, wspólnych decyzji, które pozwalają marce zrealizować obrane cele.
Ten model pracy sprawdza się od lat. Zachęcamy do przetestowania go na własnej… marce.
Post tag :
Blog
W dzisiejszym zglobalizowanym świecie skuteczna reklama wymaga nie tylko…
Blog Przemyślana identyfikacja wizualna Przemyślana identyfikacja wizualna To coś…
Copyright © 2022 ęąDESIGN | agencja reklamowa Katowice