Blog

Udana współpraca z agencją reklamową

Spora część napięcia między klientem a agencją bierze się z braku zrozumienia punktu widzenia drugiej strony oraz „czekania”.

KLIENT: CHCĘ ZOBACZYĆ WSTĘPNY PROJEKT
AGENCJA: NIE MA PROJEKTU, BO WCIĄŻ CZEKAMY NA MATERIAŁY
KLIENT: PRZECIEŻ WSZYSTKO WAM WYSŁAŁE/AM

CO ZNAJDUJE SIĘ W PRZESŁANYCH MATERIAŁACH?

Zdarza się, że jakość tekstów czy plików graficznych przesłanych przez klienta nie nadaje się lub jest niewystarczająca, aby stworzyć z nich stronę internetową czy ulotkę w standardzie, na którym zależy klientowi.

Najczęstszy problem to brak logiki i usystematyzowanej struktury treści. Przesłane teksty mimo pozornie dużej ilości liter powtarzają informacje, brakuje im precyzji opisu i zwykle wymagają dalszej obróbki lub ponownego opracowania. 

Zdarza się, że przesłane pliki graficzne nie spełniają wymogów technicznych projektu. Brak logotypu w rozszerzeniach adekwatnych do projektu, oznacza to, że – aby zrealizować projekt –  logotyp trzeba wykonać od nowa. Jest to dodatkowa praca, z której klient nie zdaje sobie często sprawy i której nie ma w kosztorysie prac. 

Co z tym fantem zrobić?
Jako agencja specjalizująca się w tworzeniu treści i budowaniu komunikacji marek porządkujemy przesłane materiały lub stworzymy nowe na podstawie materiałów klienta. Wówczas mowa nie o projekcie graficznym a copywritingu.

Problem we współpracy zaczyna się w momencie, kiedy klient nie jest świadomy braków, nie dostrzega ich lub nie zamierza zlecić poprawy swoich materiałów, uznając, że „wszystko przecież wysłał”.

OBIEKTYWNE SPOJRZENIE

Jeśli klient nie chce płacić za opracowanie tekstów lub tworzenie od nowa logotypów, po skompletowaniu materiałów, warto postawić sobie krytyczne pytanie:

  • czy przesłany opis oferty jest czytelny dla potencjalnych klientów?
  • czy przesłane materiały są adekwatne do formatu, w którym mają się mieścić (np. brak tekstów na stronę, za dużo tekstu do małej ulotki)?
  • czy zdjęcia nadają się do druku?
  • czy marka decydująca się na rozbudowaną stronę internetową ma równie rozbudowaną ofertę?
  • czy przesłane logo nadaje się do użycia? 

NAJPIERW TREŚĆ
POTEM FORMA GRAFICZNA

Lata praktyki i różnych typów współprac, w tym nieidealnych i pełnych spięć, nauczyły nas, żeby rozmowy o projektach zaczynać od treści i jasnego zdefiniowania oczekiwań. Każdy, nawet najbardziej zaawansowany projekt jest do zrealizowania. Kluczowe, żeby wszyscy wiedzieli co i z czego jest do poskładania. Jeśli nie ma wszystkich klocków, to nie da  się poskładać budowli. Żeby to zrobić, trzeba je dopiero stworzyć.

JAK PRACUJEMY NAD PROJEKTAMI?

01. ANALIZA

Analizujemy istniejące materiały, zapoznajemy się z marką i jej specyfiką. Ustalamy cele i funkcje tworzonego projektu, analizujemy grupę docelową oraz uwzględniamy kanały komunikacji, pod które projektowane będą materiały.

02. TWORZENIE TREŚCI

Każdy, kto z nami pracował wie, że tworzeniu marki towarzyszą długie i analityczne rozmowy, podczas których zadajemy przeróżne pytania. Następnie zebraną wiedzę porządkujemy i proponujemy rozwiązania. Nigdy nie pracujemy w oderwaniu od potrzeb, wyobrażeń czy oczekiwań  klienta. 

MATERIAŁY. Jeśli klient nie ma wystarczającej ilości materiałów, brakuje haseł, opisów lub wymagają one poprawy, piszemy teksty, dobieramy zdjęcia lub robimy nowe.

Ten tryb pracy dotyczy zarówno tworzenia nowej marki, budowania materiałów wizerunkowych, jak i tworzenia folderów czy stron internetowych.

03. PROTOTYPY I MAKIETY

Prototypy i makiety pozwalają uniknąć rozczarowań, pokazując słabe i mocne strony projektowanych materiałów. Zawsze tworzymy prototypy i makiety projektów, które dopracowujemy wspólnie z klientem. Klient uczestniczący w procesie tworzenia ma wgląd w każdą fazę tworzenia oraz ewentualną zmianę kierunku prac.

Na etapie makietowania można po raz kolejny przeanalizować to nad czym pracujemy i zmodyfikować pomysł, żeby lepiej przysłużył się marce. Makiety pozwalają także wyeliminować błędy konstrukcyjne czy projektowe, których często nie widać na zrzutach ekranu czy projekcie.

04. REALIZACJA

Realizacja i wdrożenie zaakceptowanych przez klienta prototypów jest uwieńczeniem wnikliwych analiz, wspólnych decyzji, które pozwalają marce zrealizować obrane cele.

POINTA?

Ten model pracy sprawdza się od lat. Zachęcamy do przetestowania go na własnej… marce.

 

Post tag :

Blog

Zobacz także

Brief agencyjny: klucz do sukcesu Twojej kampanii reklamowej

Brief agencyjny: klucz do sukcesu Twojej…

W dzisiejszym zglobalizowanym świecie skuteczna reklama wymaga nie tylko…

Przemyślana identyfikacja wizualna

Przemyślana identyfikacja wizualna

Blog Przemyślana identyfikacja wizualna Przemyślana identyfikacja wizualna To coś…

Zarys dziejów reklamy

Zarys dziejów reklamy

Blog Zarys dziejów reklamy Reklama nie jest wynalazkiem ani…